Onder de cliënten van IederZijnWerk die ambulante ondersteuning of begeleiding op dagbesteding krijgen is een vragenlijst rondgestuurd.

Conclusies en actiepunten cliënttevredenheid onderzoeken;

  • Overwegend tevreden cliënten. Hoog gemiddeld waarderingscijfer.
  • Belangrijkste waardering voor: begrip, begeleiding en bereikbaarheid.
  • Aandachtspunt (met name in Friesland): melden van klachtenprocedure aan nieuwe cliënten.
  • Aandachtspunt Boerderij Nummer 15: Ruimte (o.a. verwarming).

Uitkomsten cliënttevredenheid onderzoek Ambulante Ondersteuning

Meest tevreden over:

  • Begrip
  • Alles (5X genoemd)
  • Gijs
  • Ondersteuning
  • Ondersteuning voor administratie en communicatie
  • Zelfde taal, behulpzaam, respect, aardig
  • De ruimte die ik krijg over mijn eigen keuzes en het openstaan voor verschillen in meningen
  • Handelen met instanties
  • Het contact met mijn begeleidster (Goudje)
  • Bereikbaarheid
  • Professioneel
  • Afspraken die worden nagekomen
  • Top ambulante begeleider Jill
  • Ze helpt me overal bij en staat met goed te woord (Jill)

Minder tevreden over:

  • nergens over (3x genoemd)
  • nvt
  • Haastige gedoe (Groningen)
  • Ik kwam bij IZW voor advies mbt mijn situatie. Ik vind dat IZW had moeten weten dat je niet voor een tweede keer met dezelfde klachten in de ziektewet komt (Friesland)
  • Bereikbaarheid coach (Friesland)
  • Gemeente (Friesland)
  • Te weinig uren (Groningen)

Tips:

  • Personeel beter behandelen
  • Misschien spreekuur/beluur invoeren
  • Ga zo door, IZW is een topbedrijf
  • Nee

Algemeen cijfer

  • Groningen: 6, 8, 6, 9, 8½, 9, 10+, 9½ gemiddeld 8,22%
  • Friesland 8, 7, 8, 6, 8, 7, 9 gemiddeld 7,6
  • Flevoland 9 ½, 9, 9 gemiddeld 9,17
  • Noord Holland 9 gemiddeld 9
  • Drenthe 9, 10 gemiddeld 9,5

Uitkomsten cliënttevredenheid onderzoek Dagbesteding

Meest tevreden over:

  • Activiteiten die worden georganiseerd (zorgboerderij)
  • Dat ik hier bepaalde taken kan uitvoeren en daar “genoegen” aan beleef
  • Hoe ik les krijg
  • Ik vind beide activiteiten leuk (Nederlandse taalles en naailes)
  • Ik vind het leuk
  • Alles
  • Vriendelijk, sociaal contact
  • Persoonlijke begeleiding

 

Minder tevreden over:

  • Het is in de herfst/winter steenkoud in de werkplaats; dit doet mij wel eens denken om te stoppen op B15
  • Een nogal “woeste” kemphaan, die soms mensen wil aanvallen om de roedel te verdedigen
  • Onvoldoende gesteund bij doelen, want ik heb niet echt doelen

 

Tips ter verbetering?

  • De CV kan hoger worden gezet, zodat andere warmtebronnen niet nodig zijn. Wat meer geld kost en betere isolatie. Met de jas aanzitten hoort niet.
  • Misschien is een noodlokaal in de werkplaats haalbaar? Wel met CV erin. Deze kan dan dienen als werkplaats zodat we het hele jaar in de werkplaats kunnen werken. Dit oogt ook beter voor nieuwe werknemers en die haken dan niet af.
  • Meer reclame voor de dagbesteding
  • Boerderijnummer 15 staat op een prachtige locatie, Wilfried haal daar uit wat je er uit kan krijgen, zodat het nog beter wordt. Dan heb je een dagbesteding de mooiste en de beste dagbesteding.
  • Zo gauw mogelijk aan het spit met die gast (kemphaan)
  • Nee

Algemeen cijfer:

  • 7 (voor begeleiding een dikke 10), 7 ½ – 8-, 7, 7, 8, 8,50, 8, 9, 8
    • gemiddeld: 7,78